رژیم لاغری سریع

راهنمای کلاژن: کدام نوع برای شما مناسب است؟


کلاژن امروزه رایج است. از شات های مایع گرفته تا پودرها، شناخته شده است که به شما “درخشندگی” می دهد، پیری پوست را کاهش می دهد، سلامت مفاصل را تقویت می کند و موارد دیگر.

اگر در نهایت آماده هستید تا یک مکمل را امتحان کنید، ما همه چیزهایی را که قبل از ورود به راهرو باید بدانید، داریم.

چرا کلاژن؟

اگر می خواهید پوست، رباط ها، مفاصل، استخوان ها، رگ های خونی و اندام های سالم و انعطاف پذیر داشته باشید، داشتن سطح کلاژن سالم ضروری است.

آیا پوستی طبیعی درخشان می خواهید؟ ما یک راهنمای رایگان برای ارائه بهترین نکات و ترفندهای مراقبت از پوست طبیعی ایجاد کرده ایم.
برای نسخه رایگان خود از راهنمای مراقبت از پوست ما اینجا را کلیک کنید!

راهنمای کلاژن: کدام نوع برای شما مناسب است؟  1

کلاژن در سرتاسر بدن یافت می شود و اساساً مانند “چسب” عمل می کند که همه چیز را در کنار هم نگه می دارد. این به ویژه در حفظ جوانی پوست موثر است، زیرا به عنوان ماتریسی از الیاف عمل می کند که پوست ما را در جای خود نگه می دارد و برای جلوگیری از افتادگی آن را انعطاف پذیر نگه می دارد. همچنین زمانی که به سلامت مفاصل فکر می کنیم بسیار مهم است، زیرا کلاژن بین مفاصل ما یافت می شود. اگر به اندازه کافی نداشته باشیم، مفاصل می توانند به یکدیگر ساییده شوند و به منبع شدید درد تبدیل شوند.

تولید کلاژن نیز به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. از این رو، دلیل این است که ما پوست افتادگی را می بینیم و در اطراف باسن، آرنج و زانو احساس درد می کنیم.

کلاژن همچنین سرشار از اسیدهای آمینه ضروری است که بدن ما از آنها برای رشد و حفظ ماهیچه ها و استخوان های سالم استفاده می کند.

انواع کلاژن

در حالی که به راحتی می توان فرض کرد که همه کلاژن ها یکسان هستند، در واقع ۱۶ نوع در بدن انسان وجود دارد. با این حال، اکثریت به ۳ دسته تقسیم می شوند: نوع I، نوع II و نوع III، که نوع I به طور خاص بیشترین را نشان می دهد. اینها همچنین برجسته ترین انواع مکمل های کلاژن هستند.

  • کلاژن نوع I این فراوان ترین شکل در بدن شماست و از تاندون ها، اندام ها، رباط ها و پوست تشکیل شده است. همچنین در استخوان یافت می شود و به دلیل فیبرهایش به جای کمک به نگه داشتن بافت ها در کنار هم، نقش زیادی در بهبود زخم بازی می کند. همچنین در پوشش داخلی روده به وفور یافت می شود. (۱)
  • کلاژن نوع دو این نوعی است که بافت همبند ما مانند غضروف را تشکیل می دهد و تشکیل می دهد. به همین دلیل است که شما اغلب کلاژن نوع II را در مکمل های سلامت مفاصل می بینید. (۲)
  • کلاژن نوع III مشابه کلاژن نوع ۱، در نواحی مشابهی مانند پوست شما یافت می شود، جایی که به حفظ انعطاف و لطافت آن کمک می کند. با این حال، در بافت‌های قلب و رگ‌های خونی نیز یافت می‌شود و اگر به اندازه کافی نداشته باشید، با بیماری‌های مختلف عروقی و قلبی مرتبط است. (۳)

بهترین کلاژن چیست؟

برای افزودن بیشتر به لایه های کلاژن خود، ممکن است متوجه شده باشید که منابع مختلفی مانند گاو، دریایی، ماهی یا مرغ وجود دارد.

کلاژن گاوی (همچنین به عنوان کلاژن گاو شناخته می شود) از پوست، ماهیچه ها و استخوان های گاو می آید. این ماده سرشار از کلاژن نوع I و III است، بنابراین متوجه خواهید شد که در مکمل های پوست و مو و همچنین مکمل های ضد پیری بسیار استفاده می شود، زیرا می تواند به سفت و چاق نگه داشتن کلاژن در پوست شما کمک کند.

درست حدس زدید کلاژن دریایی یا ماهی از استخوان، پوست و گوشت ماهی می آید. غنی از کلاژن نوع ۱، برای سلامت پوست و ضد پیری استفاده می شود. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که کلاژن دریایی به دلیل وزن مولکولی پایین‌تر از سایر اشکال کلاژن حیوانی قابل جذب‌تر است. (۴)

کلاژن مرغ سرشار از کلاژن نوع ۲ است که بیشتر برای بهبود سلامت مفاصل در نظر گرفته شده است. (۵)

کلاژن تخم مرغ مشتق شده از پوسته و سفیده تخم مرغ یکی دیگر از منابع خوب کلاژن نوع ۱ است، اگرچه این شکل به اندازه دریایی، گاو یا مرغ محبوب نیست. این چند نوع دیگر مانند نوع III نیز دارد. (۶)

به خاطر داشته باشید که اشکال مصنوعی کلاژن در حال حاضر وجود دارد که معمولاً از چندین مولکول، هیدروژل و پپتید کشت می شود. آنها عمدتا برای کسانی تولید می شوند که واکنش های ایمنی در برابر کلاژن حیوانی دارند. این فناوری نسبتاً جدید است، بنابراین توصیه می کنیم در حال حاضر از منابع حیوانی کلاژن استفاده کنید. (۷)

پپتیدهای کلاژن چطور؟

پپتیدهای کلاژن یک انتخاب محبوب در مورد مکمل های کلاژن هستند. این ماده حاوی تمام مواد مغذی و اسیدهای آمینه موجود در کلاژن است، اما به سادگی از طریق فرآیندی به نام هیدرولیز به زنجیره های کوتاه تری از پروتئین ها تجزیه شده است. بدن ما به طور طبیعی کلاژن را برای استفاده به پپتید تجزیه می‌کند، بنابراین این فرآیند به ما یک شروع اولیه می‌دهد، اگرچه می‌توان آن را روشی کمتر «طبیعی» برای تکمیل کلاژن نسبت به سایرین در نظر گرفت.

این پیش‌تجزیه کلاژن می‌تواند باعث جذب بیشتر آن در روده شما شود، بنابراین اگر مشکلات روده دارید، این ممکن است راه بهتری برای بدن شما برای دریافت حداکثر دوز کلاژن باشد. (۸، ۹)


چگونه کلاژن موثر پیدا کنیم

نکته اصلی که هنگام خرید مکمل کلاژن باید در نظر بگیرید این است که برای چه چیزی از آن استفاده می کنید. اگر برای اهداف ضد پیری و مراقبت از پوست، به کلاژن گاوی یا دریایی نگاه نکنید (در صورتی که به فرم قابل جذب تر با نوع III کمتر نیاز دارید). اگر برای سلامت مفاصل به کلاژن نیاز دارید، کلاژن مرغ یا تخم مرغ یا حتی یک مکمل پپتید برای سلامت مفاصل را هدف قرار دهید.

همچنین، برای جذب، به دنبال کلاژن “هیدرولیز شده” باشید. این به فرآیند هیدرولیز اشاره دارد که کلاژن برای افزایش فراهمی زیستی خود طی می کند.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که به دنبال مکمل کلاژنی باشید که حاوی ویتامین C باشد، زیرا ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است و کلاژن می تواند به آن کمک کند تا جادوی خود را راحت تر انجام دهد. (۱۰)

پیدا کردن کلاژن خوب

راهنمای کلاژن: کدام نوع برای شما مناسب است؟

حالا در مورد دیواره مکمل کلاژن…

اول از همه، شما می خواهید به دنبال خلوص در مکمل خود باشید. چه مایع در بطری، پودر، کپسول، آدامس یا شکلات باشد، مطمئن شوید که فقط حاوی مواد طبیعی است.

کلاژن هیدرولیز شده خالص، احتمالاً با ویتامین C افزوده شده، اگر نمی خواهید نگران نوشیدنی یا خوردن چیزی نباشید، می تواند در کوتاه ترین زمان این کار را انجام دهد. حتما بررسی کنید که هیچ ماده پرکننده یا نگهدارنده اضافه نشده باشد.

امتیاز این است که به دنبال کلاژن حیوانی مشتق شده از حیواناتی که با علف تغذیه می شوند یا از علف های آزاد تغذیه می شوند، بگردید، زیرا شما بخشی از گوشت آنها را مصرف می کنید. همانطور که گوشت، تخم مرغ ارگانیک یا پرورش یافته در مرتع می خرید، به خاطر داشته باشید که این فقط بخشی دیگر از همان حیوان است.

همچنین می توانید مکمل های کلاژن را با گیاهان ضد التهابی و آنتی اکسیدان های اضافه شده برای ارتقای سلامت مفاصل یا پوست امتحان کنید.

دوز

بسیاری از مطالعات مربوط به کلاژن، بیماران را به مدت حداقل ۸ تا ۱۰ هفته از مکمل ها استفاده می کنند تا نتایج را ببینند. برای افراد مسن‌تر که نیاز به بهبود بیشتری دارند، مصرف ۱۰۰۰۰ میلی‌گرم یا بیشتر کلاژن در روز بهترین است، در حالی که ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی‌گرم برای بزرگسالان جوان و حفظ آنها از ۳۰ تا ۴۰ سالگی مناسب است (اگرچه می‌توانید دوز بالاتری مصرف کنید).

به دوز در هر وعده توجه کنید، که به شما ایده می دهد که چه مقدار از آن مکمل خاص را باید مصرف کنید. از این گذشته، ممکن است نخواهید در نهایت ۵ شات یا بیشتر کلاژن مایع در روز بنوشید.


خط پایین

مزایای کلاژن به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال، مکمل نیز به طور گسترده ای متفاوت است. مطمئن شوید که بر اساس دلایلی که به آن نیاز دارید تصمیم می گیرید که کدام یک برای شما بهترین است، طبیعی ترین گونه ها را بدون مواد شیمیایی یا مواد نگهدارنده اضافه شده بیابید و در مسیر سلامت پوست، ناخن ها، موها، مفاصل و موارد دیگر خواهید بود.

این را در ادامه بخوانیدچگونه کمبود کلاژن را بررسی کنیم (و چگونه آن را درمان کنیم)

کلاژن امروزه رایج است.  از شات های مایع گرفته تا پودر، به شما کمک می کند



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر