آیا می دانید راز زندگی شاد در میانسالی چیست؟ – wsnlab


به گزارش اقتصاد آنلاین، سلامت در میانسالی و بعد از آن یعنی مقابله با این تغییرات به بهترین شکل و با کمترین هزینه.

یک روش زندگی سالم پیدا کنید و سعی کنید با توجه به سن خود با تغییرات مهمی که در زندگی شما رخ می دهد کنار بیایید. مقابله با برخی تغییرات در هر سنی سخت است، اما در میانسالی یا در آستانه پیری، بسیاری از این تغییرات به معنای از دست دادن چیزی است که داشتید. طبیعی است که احساس کنید هر روز چیزی را در زندگی از دست می دهید، اما تنها زمانی می توانید با آن کنار بیایید که توانایی ایجاد تعادل در زندگی خود را داشته باشید.

تعادل در زندگی به این معنی است که همیشه خود را در معرض چیزهای مثبت قرار دهید. برای داشتن زندگی سالم در میانسالی و سالمندی باید همیشه به دنبال چیزهایی باشید که لذت بخش باشد. آموزش سازگاری با تغییرات، مراقبت از جسم و روح، شرکت در فعالیت های اجتماعی، پرورش حس مفید بودن و عشق به کسی که در زندگی سالم شما نقش دارد.

متاسفانه سالمندی در جامعه ایران همیشه با اضطراب و ترس همراه است. بسیاری از مردم نگران هستند که در دوران پیری چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد. شما تعجب می کنید، چه کسی از من مراقبت خواهد کرد؟ اگر همسرم را از دست بدهم چه اتفاقی می افتد؟ اگر پولی برای درمان بیماری خود نداشته باشم چه می شود؟ اگر فرزندانم مرا ترک کنند چه باید بکنم؟ آیا من با عزت میمیرم؟ آیا دیگران همچنان مرا دوست خواهند داشت؟ کسی منو یادش هست؟

اگرچه بسیاری از این نگرانی‌ها زمانی که از نظر اجتماعی، مالی یا روانی احساس امنیت نمی‌کنید طبیعی هستند، اما هنوز چیزهای مثبتی وجود دارد که می‌تواند شما را از این ترس‌ها دور کند. اعتقاد به اینکه شما از هر چیزی قوی تر هستید به شما کمک می کند در موقعیت هایی که به نظر می رسد مطابق با خواسته شما نیستند و ترسناک هستند، به خوبی دوام بیاورید.

راهبردهای مقابله با تغییر

زندگی انسان مجموعه ای از لذت ها و ترس هاست. در دوران پیری ترس بیشتری را تجربه نخواهید کرد، اما مقاومت شما در برابر تغییر کاهش می یابد. بسیاری از ترس هایی که در این دوران تجربه می کنید ناشی از غرایز فرهنگی و عرفی است. کافی است ذهن و بدن خود را سالم و قوی نگه دارید تا بر این ترس ها غلبه کنید. توسعه این مهارت به شما کمک می کند از زندگی بیشتر لذت ببرید و انتظار نداشته باشید که دائما چیزی را از دست بدهید.

از این رو:

روی چیزهایی تمرکز کنید که برای شما لذت بخش و ارزشمند هستند. به یاد داشته باشید که هر چه انسان بیشتر عمر کند، چیزهای بیشتری از دست می دهد. با این حال، زندگی چیز گرانبهایی است، حتی اگر افراد و اشیاء در آن گم شوند. برای لذت بردن از زندگی، کافی است ایده حفظ افراد و اشیاء را به عنوان تضمین زندگی تغییر دهید. در این صورت از لحظات زندگی خود بهره بسیار بیشتری خواهید برد.

همچنین، باید احساسات خود را بشناسید و آنها را ابراز کنید. بلع احساسات افسردگی و بیقراری را افزایش می دهد. هرگز آنچه در شما اتفاق می افتد را انکار نکنید. راه های سالمی برای بیان احساسات خوشایند یا ناخوشایند خود بیابید و در نتیجه سالم بمانید.

یکی از چیزهایی که به شما کمک می کند در میانسالی و سالمندی گیر ندهید، پذیرش تغییر است.

بسیاری از رویدادهای زندگی خارج از کنترل و اراده ما هستند. به جای اینکه روی چیزهایی تمرکز کنید که خارج از کنترل شما هستند، روی چیزهایی که در دسترس شما هستند تمرکز کنید.

به عنوان مثال، نوع واکنشی که به مشکلات نشان می دهید کاملاً به خود شما بستگی دارد، خوب است محدودیت های خود را بپذیرید و سعی نکنید برای کاری که نمی توانید انجام دهید مبارزه کنید.

می گویند آنچه مرا نکشد قوی ترم می کند. با افزایش سن به تغییرات زندگی خود نگاه کنید. زندگی همیشه فرصتی برای رشد و آموزش است. تا زمانی که این تمرکز را در سنین بالا حفظ کنید، سالم خواهید ماند.

بسیاری از افراد در سنین بالا سعی می کنند مشکلات را پنهان کنند. از آن ۷۰ ساله هایی نباشید که فکر می کنند مبارزه با قند خون و دیابت بی فایده است و هر روز بدون اینکه متوجه شوید شکلات و آب نبات بخورید.

این کار میانسالی و پیری شما را دشوارتر می کند. این ایده را در خود پرورش دهید که می خواهم سالم، شاد و خوشحال باشم، حتی اگر یک روز از عمرم باقی مانده باشد.

ایجاد لذت های جدید

بدون شک در زندگی چیزهایی از دست می رود، اما چیزهایی همیشه به دست می آیند. برای لذت بردن از زندگی در دوران پیری، باید با کلیشه های رایجی مبارزه کنید که شما را در زندگی بی فایده می کند.

شما بازنشسته شده اید، اما هنوز کارها و فعالیت هایی هستند که می توانید به خوبی انجام دهید، همسرتان را از دست داده اید، اما حق دارید با احترام به زندگی مشترکی که گذرانده اید، فرد جدیدی را به زندگی خود دعوت کنید.

فرزندان شما خانه را ترک کرده اند، اما اکنون زمان آن است که با همسر یا دوستان خود به سفرهای مختلف بروید.

اکنون فرصتی عالی برای یادگیری یک یا چند زبان جدید دارید. این کلیشه را نپذیرید که قدرت یادگیری در میانسالی کاهش می یابد، زندگی همچنان در اختیار شماست پس در هر سنی به خانه و زندگی خود توجه کنید، لباس خوب و زیبا بخرید.

با دوستان خود به کافه ها، رستوران ها و سینماها بروید و هر چیزی را که فکر می کنید راحت است بدون ترس از قضاوت دیگران آماده کنید: خوب غذا بخورید، ورزش کنید، به پزشک مراجعه کنید، مراقب سلامت دندان های خود باشید. به موهایتان برسید و از خودتان مراقبت کنید.

سلامتی تنها دلیل شادی نیست

این مطالعه یکی از اولین مطالعاتی است که توانایی افراد در برآورد و پیش بینی شادی خود را اندازه گیری کرد. بیشتر مطالعات قبلی در مورد شادی بر روی افراد مبتلا به بیماری‌ها و ناتوانی‌های مزمن متمرکز بود.

دکتر پیتر اوبل، یکی دیگر از محققین این مطالعه و مدیر مرکز تحقیقات علوم رفتاری و تصمیم گیری در پزشکی، در گذشته تحقیقات مشابهی انجام داده و دریافته است که افراد بیمار به طرز شگفت آوری خوشحال هستند و گاهی اوقات دقیقاً مانند افراد سالم احساس می کنند. . این نشان دهنده روحیه و سازگاری افراد با شرایطشان است.

مردم اغلب فکر می کنند که شادی به شرایط و محیط مربوط می شود، به این معنی که اگر اتفاق خوبی برای آنها بیفتد، شادی پایدار را تجربه خواهند کرد و اگر اتفاق بدی برای آنها بیفتد، باید برای مدت طولانی افسرده و ناامید باشند. وی افزود. او می گوید.

اما در واقعیت، احساس شادی افراد از یک سری منابع معنوی درونی ناشی می‌شود، منابعی که با افزایش سن رشد می‌کنند و قوی‌تر می‌شوند. افراد در مواجهه با فراز و نشیب های زندگی بهتر عمل می کنند و نتیجه این است که با گذشت زمان شادتر می شوند، حتی با بدتر شدن شرایط محیطی اطراف، مانند سلامتی آنها.

مطالعه اخیر دیگری نشان می دهد که ثبات عاطفی حتی در دهه هفتم زندگی نیز به تکامل خود ادامه می دهد. این مطالعه می گوید که افراد مسن شادی را بهتر درک می کنند و کمتر می ترسند. دانشمندان می گویند که این تاییدی است بر این باور عمومی که پیری انسان را بالغ و نرم می کند.در گذشته تحقیقات نشان داده است که افراد مسن از ثبات عاطفی بیشتری نسبت به جوانان برخوردارند.

به دنبال تغییراتی در مغز که باعث بلوغ شد، دانشمندان به داوطلبان ۱۲ تا ۷۹ ساله تصاویری از چهره انسان نشان دادند که ترس، شادی، خشم، انزجار و غم را نشان می داد. آنها در حالی که به تصاویر نگاه می کردند از مغز افراد عکس می گرفتند.

این تصاویر نشان داد که سالمندان می توانند به خلق و خوی توجه بیشتری داشته باشند و نوجوانان در تشخیص ترس دقت بیشتری دارند. دکتر هلن فیشر، یک انسان شناس در دانشگاه راجرز در نیوجرسی، استدلال می کند که زندگی با افراد مسن می تواند برای جوانان مفید باشد زیرا آنها بالغ تر هستند.

او می گوید: «اجداد ما زمانی که در قبایل زندگی می کردند، بزرگان را همراه خود داشتند و از آنها برای حل اختلافات جمعی استفاده می کردند. وجود افراد مسن در میان جوانان مزایای بی شماری خواهد داشت. محقق دیگری گفت: این نتایج شواهد جدیدی هستند مبنی بر اینکه سلامت عاطفی انسان با افزایش سن و توانایی ما در کنترل احساسات مثبت و منفی افزایش می یابد.

چه چیزی سالمندان را خوشحال می کند؟

واقعیت این است که امروزه بسیاری از افراد مسن آنطور که باید از زندگی لذت نمی برند. راه های زیادی برای کمک به آنها وجود دارد و آنها را افسرده و غمگین نمی بینید.

بهتر است به رژیم غذایی سالمندان توجه کنید و از رسیدن تمام مواد لازم به بدن آنها اطمینان حاصل کنید.

به آنها توصیه کنید ورزش کنند و فعالیت بدنی کافی داشته باشند. ورزش نه تنها به جلوگیری از از دست دادن قدرت جسمی و ذهنی این افراد کمک می کند، بلکه حتی در برخی موارد نقش شفابخشی دارد.یک مطالعه نشان داد که ورزش ممکن است به اندازه داروهای ضد افسردگی برای افراد مسن مبتلا به اختلال افسردگی اساسی مفید باشد.

به نور محیط زندگی خود توجه کنید. زندگی در یک مکان روشن و آفتابی باعث می شود افراد مسن احساس بهتری داشته باشند. اگر می توانید، سالمندان را بیرون ببرید تا از نور روز لذت ببرند و بگذارید کنار پنجره بنشینند.

از بزرگسالان مسن تر بخواهید در یک فعالیت مفید شرکت کنند که به استعدادها و خلاقیت آنها کمک می کند. حتی شرکت هفتگی در یک رویداد خیریه می تواند باعث ایجاد احساس راحتی در سالمندان شود.

به آنها گوش دهید و از آنها حمایت کنید. همه افراد در هر سنی به حمایت اجتماعی نیاز دارند و این نیاز با افزایش سن بیشتر می شود. بزرگترین هدیه ای که می توان به سالمندان داد این است که یک ساعت وقت صرف گوش دادن به آنها کنید.

تمرینات تمدد اعصاب و تمرکز، تماشای صحنه های زیبا و هنرمندانه و گوش دادن به موسیقی نیز می تواند به آرامش و شادی آنها کمک کند.

برای تکمیل شادی سالمندان لطفا به محیط زندگی خود بیشتر توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که سالمندان در یک محیط امن و راحت زندگی می کنند.

مدت ها پیش، دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو مطالعه ای را برای شناسایی عواملی که به زندگی شادتر برای افراد مسن کمک می کند، انجام دادند.

می گفتند اگر می خواهی سالمندان را خوشحال کنی، باید آنها را سالم کنی، درآمد خوبی داشته باشی و راحت تردد کنی. آنها دریافتند که این عوامل در شادتر کردن افراد مسن حتی مهمتر از زندگی در یک محله خوب و داشتن روابط نزدیک با دوستان، خانواده و همسایگان است.